Sunday, April 19, 2020

Psalm 23 - beautifully translated in Bahasa Indonesia

With our choral group Grace Notes not meeting up for practice since the month of March, I am still trying to connect each other by encouraging all of us to do a daily devotion together. 

So some of us are doing this devotion from YouVersion: Journal - Psalms courtesy of International English Service Jakarta.

It is a very good reading plan. 
In the devotion on Psalm 23, we were recommended to read the psalm in Bahasa Indonesia with it being a beautiful translation of the Hebrew. 

I can't find an online Malay Bible, and so looking at the Bahasa Indonesia version, it is indeed very beautiful written:
 
Mazmur 23
TUHAN adalah gembalaku, takkan kekurangan aku.
Ia membaringkan aku di padang yang berumput hijau, 
Ia membimbing aku ke air yang tenang;
Ia menyegarkan jiwaku. 
Ia menuntun aku di jalan yang benar oleh karena nama-Nya.
Sekalipun aku berjalan dalam lembah kekelaman, aku tidak takut bahaya, 
sebab Engkau besertaku; 
gada-Mu dan tongkat-Mu, 
itulah yang menghibur aku.
Engkau menyediakan hidangan bagiku, 
di hadapan lawanku; 
Engkau mengurapi kepalaku dengan minyak; 
pialaku penuh melimpah.
Kebajikan dan kemurahan belaka akan mengikuti aku, seumur hidupku; 
dan aku akan diam dalam rumah TUHAN sepanjang masa.

I'm so thankful to the LORD, kerana saya dapat berdiam diri bukan sahaja di rumah saya sendiri, tetapi lebih pentingnya seumur hidupku boleh saya berdiam diri dalam rumah Tuhan sepanjang masa. 

pearlie

No comments:

Post a Comment